Här på denna sida hittar du en översikt över våra villkor, reklamation- och returinformation. Har du några frågor som inte besvaras här är du alltid välkommen att kontakta oss via vår Kontaktsida

Beställning

Beställning:

Varor kan endast beställas via nordic e-labs webbshop, men vi hjälper dig både via telefon och mail om du har frågor om beställning eller betalning.
Betalning:

Betalning:

Hos Painfree är alla priser inkl moms. Du kan betala med Mastercard, Visakort, Dankort, PayPal, ViaBill och Banköverföring, mfl. — vi kommer att ta dra pengarna först när varorna skickas från vårt lager. Nordic e-lab tar ingen kortavgift på ditt köp. Din kreditkortsinformation sparas via en krypterad säker anslutning (SSL) och endast PBS/NETS kan se din information. Vid betalning via banköverföring skyddas du inte av danska invändningssystemet.
Om du betalar via PayPal skyddas du inte av danska invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals hemsida.
 

Leverans & Frakt:

 

Alla varor hos nordic e-lab skickas med danska GLS såvida inget annat framgår i detaljerna av erbjudandet. Vi strävar alltid efter att skicka varorna så snart som möjligt, du kan därför förvänta dig att ha dina varor redan nästa dag om du beställer före kl. 13:00. Leveranstiden är 1-3 dagar om varorna finns i lager.
Hos nordic e-lab är frakten alltid gratis.

*Paketen utan hemleverans skickas alltid till ombud där du hämtar upp paketet, du bestämmer själv platsen för upphämtning.

*Paketen med hemleverans skickas till leveransadressen som du anger under beställningsinformation.

Reklamationsrätt:

 

Danska köplagens regler för fel och brister kan gälla vid köp av varor.
Hos nordic e-service har man alltid två års full reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet eller bristen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet eller bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter det att felet eller bristen upptäckts kommer reklamationen alltid vara inom rimlig tid.

Kontakta oss alltid via mail innan du skickar något i retur.
Reklamationer ska skickas till:

Painfree cream,
IP7 5EL England.

Märk försändelsen med ”Reklamation” och bifoga en lapp med ordernumret så att vi kan expediera dig snabbare.

Varan ska alltid skickas tillbaka i ansvarsfullt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på frakten så att vi kan återbetala dina rimliga fraktkostnader om reklamen är berättigad.

Vi tar inte emot några paket utan hemleverans eller paket som skickas som postförskott.

Det är viktigt att du som kund beskriver felet så korrekt som möjligt för oss. Vänligen inkludera en beskrivning i returpaketet och ev. en kopia av orderbekräftelsen eftersom det underlättar vårt arbete och vår behandlingstid.
Såvida reklamationen accepteras kommer nordic e-service betala returavgiften så kunden inte tar kostnaderna för reklamationen.

Ångerrätt:

 

Du ska inom 30 dagar från mottagandet informera oss om att du vill ångra ditt köp. Informationen ska ges till oss antingen via mail (Info@painfree.dk) eller genom att använda standardformuläret för ångerrätt.

I ditt meddelande ska du göra oss tydligt uppmärksammade på att du önskar att utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra dig genom att endast neka mottagandet av varan utan att samtidigt tydligt informera oss om detta. Kunden betalar själv för returfrakten.

Ångra delar av köpet:

 

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor även om de är köpta i en enda order. Observera att du inte kommer att få tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Retur:

 

Du ska returnera din order till oss utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Vi står för de direkta utgifterna i förbindelse med varans returförsändelse. Du bär risken för varan från det att varan levererats.

Avsaknad av originalförpackning kan utgöra en värdeförsämring, så för att vara säker på att få alla pengarna tillbaka rekommenderas det att varan returneras i originalförpackning.

Varor som är undantagna från ångerrätten:

 

Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras.

Varans tillstånd när du returnerar det:

 

Du är endast ansvarig för eventuell försämring av produktens värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, egenskaper och hur den fungerar.

Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du provat det i en fysisk butik, men inte ta det i faktisk användning.

Om varan prövas utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att du vid ångrande av köpet endast får en del eller inget av inköpsbeloppet i retur, beroende på varans handelsvärde.

Återbetalning av inköpsbeloppet:

 

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en värdeförsämring som du är ansvarig för, dras detta av från inköpsbeloppet.

Om du använder din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra kostnader som följd av ditt val av ett annat leveranssätt än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit information om ditt beslut att ångra detta avtal.

Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte har uttryckligen samtyckt till något annat.

Vi kan hålla på återbetalningen tills det att vi har mottagit varan i retur, såvida du inte tidigare har lämnat bevis för att ha returnerat den.
Önskar du att utnyttja ångerrätten ska dina varor skickas ansvarsfullt till följande adress:

Painfree cream,
IP7 5EL England.

Märk försändelsen med ”Retur”.
Vi tar endast emot returordrar som skickas direkt till vår adress, så skicka inte utan hemleverans.

Kom ihåg att skicka paketet säkert, vi rekommenderar att du skickar paketet som ett försäkrat paket med GLS. Vänd dig till närmaste postkontor.

Begränsning av ansvar:

 

Leverans sker endast i Danmark. nordic e-service. Vi är endast ansvariga så länge det följer av dansk lag.

PainFree förbehåller sig rätten att avbryta en beställning på grund av prisfel eller andra fel.

Sekretesspolicy:

 

För att du ska kunna ingå i ett avtal med oss behöver vi följande information:
Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi utför registreringen av dina personuppgifter i syfte att leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos nordic e-lab och lagras i fem år, vartefter informationen raderas.
Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen behandlar information uteslutande för vår räkning och får inte använda den för egna syften.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter tillräckligt skydd. Den dataansvariga är nordic e-lab. Dina uppgifter lämnas inte ut eller säljs inte till tredje part.

Som registrerad hos nordic e-lab har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få insyn i vilken information som registreras om dig. Dessa rättigheter har du enligt danska personuppgiftslagen och kontakt angående detta kan göras till: info@painfree.dk.

Nöjdhetsgaranti:

 

Vi strävar alltid efter att du ska vara 100% nöjd. Det vill säga, om du har handlat hos oss och inte är nöjd så kan du kontakta oss. Vi kommer alltid att hitta en lösning!

Klagomålsprocess:

 

För att klaga på ditt köp kan du kontakta vår kundtjänst via mail: info@painfree.dk. Om vi inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till danska Forbrugerklagenævnet (motsv. konsumentombudsmannen) på www.forbrug.dk såvida villkoren för detta är uppfyllda.

Forbrugerklagenævnet:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

via www.forbrug.dk . Du kan också använda EU-kommissionens onlineportal för klagomål, som dock huvudsakligt kommer att vara relevant om du är en konsument bosatt utanför Danmark. Du hittar portalen för klagomål här:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/Painfree cream,

IP7 5EL England.